Camp Jeep PL. Czerwiec 2015
Jako pasjonaci marki Jeep oraz za sprawą ukończonego z sukcesem projektu „Mechanik z pasją” nasza fundacja wraz z wystawą 3 zabytkowych Willysów pojawiła się na imprezie Camp Jeep PL.
Podczas tej imprezy odbyła się inauguracja Willysa MB z 1944 którego właśnie remont przeprowadziliśmy w ramach projektu „Mechanik z pasją”. Ale o tym w kolejnej relacji oraz w najbliższym wydaniu magazynu Off-Road.pl
W dniach 4-7 czerwca na zaproszenie redakcji magazynu Off-Road.pl oraz Jeep Owners Group mogliśmy zaprezentować historię powstania Jeepa.
W pięknej scenerii Jury Krakowsko-Częstochowskiej, u podnóży Rezerwatu Góra Zborów, który stanowi doskonałą miejscówkę na wypoczynek połączony ze zwiedzaniem największych ruin średniowiecznych zamków uczestnicy mogli podziwiać przywiezione pojazdy. Jeep Willys MB 1944 -własność Fundacji Militarny Instytut Historyczny.
Wspomniany wyżej remont przeprowadziła firma HQ5 z Bielska- Białej. Potocznie znany jako jeep – wojskowy samochód osobowo-terenowy konstrukcji amerykańskiej z okresu II wojny światowej. Jego bliźniaczym wariantem, produkowanym na licencji w zakładach Ford, był Ford GPW. Oba modele były szeroko używane przez wszystkie siły alianckie podczas wojny, a następnie także przez użytkowników cywilnych w wielu krajach.
JEEP M38A1 właściciel kolekcjoner Kazimierz Twarkowski „Szary”.
Został zbudowany od 1952 do 1957 roku dla amerykańskich sił wojskowych od 1958 do 1971 roku na eksport dla obcych rządów. Korpus Piechoty Morskiej Stanów
Zjednoczonych nadal zamawiał i korzystał z M38A1 aż do 1971. Wersja Marine miała niewielkie różnice w porównaniu do pojazdów używanych przez inne oddziały. Był tak lubiany, że jeep wprowadził CJ-5 w 1955 roku na podstawie jego projektu.
Układ napędowy M38A1 używany "Hurricane" F-Head 134 I4 silnik T-90 3 biegowa skrzynia, Dana 18 skrzynki rozdzielczej, albo Dana 25 lub przednia oś Dana 27, i Dana 44 tylnej osi.
Kaiser M606 właścicielem jest kolekcjoner Pan Maciej Zapiec M 606 Willys zastąpił CJ-3A w 1953 roku, w tym samym roku Willys został sprzedany firmie Kaiser M606 wprowadził większą kratkę i maską, aby zainstalować nowy silnik Willys Hurricane Cztero-biegowa manualna skrzynia biegów stały się opcjonalne w 1963 roku, za dodatkową opłatą od 194 dolarów.
M606 był produkowany do 1968 roku łącznie 196000 szt. produkowany po zakupieniu licencji przez Hiszpanię w latach 1956 - 1969. Zamontowany silnik to wysokoprężny Perkins o pojemności 1760cm i mocy 51 KM.
Jeepy CJ 3 pozostawały w służbie armii hiszpańskiej do końca lat 80-tych.
Ponad to poza „Żywą lekcją historii” zaprezentowanej z naszej strony - organizatorzy zapewnili, podczas trzydniowej imprezy nam i uczestnikom Camp Jeep PL niezapomniane przygody.
Specjalnie dla nas zostały wytyczone trasy turystyczne oraz terenowe o zróżnicowanym stopniu trudności. Na trasie uczestników wspierali doświadczeni instruktorzy, którzy nie tylko dbali o bezpieczeństwo, ale też podpowiadali, jak w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w Jeepach.
Wieczorami natomiast mogliśmy brać udział spotkania integracyjne, wspólne kolacje i koncerty.
Podczas tej imprezy odbyła się inauguracja Willysa MB z 1944 którego właśnie remont przeprowadziliśmy w ramach projektu „Mechanik z pasją”. Ale o tym w kolejnej relacji oraz w najbliższym wydaniu magazynu Off-Road.pl
W dniach 4-7 czerwca na zaproszenie redakcji magazynu Off-Road.pl oraz Jeep Owners Group mogliśmy zaprezentować historię powstania Jeepa.
W pięknej scenerii Jury Krakowsko-Częstochowskiej, u podnóży Rezerwatu Góra Zborów, który stanowi doskonałą miejscówkę na wypoczynek połączony ze zwiedzaniem największych ruin średniowiecznych zamków uczestnicy mogli podziwiać przywiezione pojazdy. Jeep Willys MB 1944 -własność Fundacji Militarny Instytut Historyczny.
Wspomniany wyżej remont przeprowadziła firma HQ5 z Bielska- Białej. Potocznie znany jako jeep – wojskowy samochód osobowo-terenowy konstrukcji amerykańskiej z okresu II wojny światowej. Jego bliźniaczym wariantem, produkowanym na licencji w zakładach Ford, był Ford GPW. Oba modele były szeroko używane przez wszystkie siły alianckie podczas wojny, a następnie także przez użytkowników cywilnych w wielu krajach.
JEEP M38A1 właściciel kolekcjoner Kazimierz Twarkowski „Szary”.
Został zbudowany od 1952 do 1957 roku dla amerykańskich sił wojskowych od 1958 do 1971 roku na eksport dla obcych rządów. Korpus Piechoty Morskiej Stanów
Zjednoczonych nadal zamawiał i korzystał z M38A1 aż do 1971. Wersja Marine miała niewielkie różnice w porównaniu do pojazdów używanych przez inne oddziały. Był tak lubiany, że jeep wprowadził CJ-5 w 1955 roku na podstawie jego projektu.
Układ napędowy M38A1 używany "Hurricane" F-Head 134 I4 silnik T-90 3 biegowa skrzynia, Dana 18 skrzynki rozdzielczej, albo Dana 25 lub przednia oś Dana 27, i Dana 44 tylnej osi.
Kaiser M606 właścicielem jest kolekcjoner Pan Maciej Zapiec M 606 Willys zastąpił CJ-3A w 1953 roku, w tym samym roku Willys został sprzedany firmie Kaiser M606 wprowadził większą kratkę i maską, aby zainstalować nowy silnik Willys Hurricane Cztero-biegowa manualna skrzynia biegów stały się opcjonalne w 1963 roku, za dodatkową opłatą od 194 dolarów.
M606 był produkowany do 1968 roku łącznie 196000 szt. produkowany po zakupieniu licencji przez Hiszpanię w latach 1956 - 1969. Zamontowany silnik to wysokoprężny Perkins o pojemności 1760cm i mocy 51 KM.
Jeepy CJ 3 pozostawały w służbie armii hiszpańskiej do końca lat 80-tych.
Ponad to poza „Żywą lekcją historii” zaprezentowanej z naszej strony - organizatorzy zapewnili, podczas trzydniowej imprezy nam i uczestnikom Camp Jeep PL niezapomniane przygody.
Specjalnie dla nas zostały wytyczone trasy turystyczne oraz terenowe o zróżnicowanym stopniu trudności. Na trasie uczestników wspierali doświadczeni instruktorzy, którzy nie tylko dbali o bezpieczeństwo, ale też podpowiadali, jak w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w Jeepach.
Wieczorami natomiast mogliśmy brać udział spotkania integracyjne, wspólne kolacje i koncerty.